Educación Financieira ¿Por qué? ¿Qué? ¿Cómo? ¿Cando?

05/10/2020
Educación Financieira ¿Por qué? ¿Qué? ¿Cómo? ¿Cando?

  O 5 de outubro é o día da educación financeira. Un día, polo tanto, dedicado á análise, reflexión e debate sobre o por que, o que, o como e cando. Os Plans de Educación Financeira, iniciados en 2008 e desenvolvidos polo Banco de España e a Comisión Nacional do Mercado de Valores, xurdiron en resposta ás recomendacións da Comunidade Europea para mellorar a cultura financeira dos cidadáns. Con este mesmo propósito creouse a Lei orgánica de educación de decembro de 2013, que introduciu contidos de educación financeira no currículo primario. Paralelamente a todo isto, xerouse un debate entre diferentes sectores da sociedade que buscan responder a algunhas preguntas como: POR QUE? [[IMAGE_2]] A resposta atópase na propia Constitución: "A educación é un dereito fundamental para promover a liberdade e autonomía persoal". Trátase, polo tanto, de SABER, de ter os coñecementos e as ferramentas necesarias para ENTENDER o esencial do mundo que nos rodea e poder DECIDIR por un mesmo. QUE? [[IMAGE_3]] Entender as finanzas é comprender os fundamentos básicos da economía que forman parte das nosas vidas e das nosas relacións sociais. Comprender a conexión entre o sistema produtivo onde xeramos os bens e servizos que cubren as nosas necesidades, o mercado onde intercambiamos eses bens e servizos e o sistema financeiro e os fluxos de diñeiro que fan posible esta engrenaxe. A partir da compresión é posible afondar en termos como: Taxa de interese, inflación, PIB etc ... que nos acompañarán ao longo das nosas vidas e en conceptos e produtos financeiros como Rendibilidade, Investimento, Gastos e comisión, Rating Conta corrente e conta de aforro, tarxeta de débito e tarxeta de crédito, arrendamento e aluguer, fondo de investimento, depósito a prazo fixo ou novos modelos como Crowdlending e Crowdfactoring. COMO? [[IMAGE_4]] Debe ser obxectivo e o máis consensuado posible. Precisamente a maioría das críticas á introdución do coñecemento económico e financeiro no sistema educativo proveñen da confusión entre educar e adoutrinamento. En contraste co concepto de educación, o adoutrinamento é o conxunto de medidas, prácticas educativas e propaganda destinadas a inculcar certos valores ou formas de pensar nos suxeitos aos que están dirixidos. Outro aspecto que causou moito dano ás ciencias económicas e financeiras é a desvinculación doutros valores sociais e éticos; as malas prácticas e a especulación deron unha imaxe negativa na sociedade. CANDO? [[IMAGE_5]] Non se pode responder a esta pregunta sen a axuda da comunidade educativa, profesores e pedagogos, xunto cos economistas e a propia administración. Coñecer a evolución da aprendizaxe condiciona a materia que se vai impartir nas distintas etapas educativas e como facelo. A crise financeira e as súas consecuencias puxeron de manifesto as deficiencias da formación en materia económica e financeira na sociedade e un día coma hoxe serve para facer un balance da situación actual e establecer o camiño a seguir. A educación é o mellor antídoto contra o maltrato e as malas prácticas e é o que pode evitar que caiamos nos mesmos erros. En INVERSA estamos convencidos de que un cliente informado e adestrado é un cliente capacitado e os novos modelos financeiros teñen que dirixirse a un cliente capaz de tomar as súas propias decisións e moito máis esixente en termos de valores e transparencia. A nosa Academia Inversa está enfocada a adestrar e axudar a comprender un pouco máis o mundo financeiro e o crowdfactoring en particular. A atención ao cliente como reforzo para aclarar calquera dúbida é unha prioridade para nós, a través do chat, o correo ou o teléfono ou a través de canles como Telegram resolvemos todas as preguntas que os nosos clientes plantexan. En Inversa "Ti elixes, ti decides".

Ana María Belén Olmos López
Promotora, Socia Fundadora & CEO de Inversa Invoice Market

Si quieres contribuir en el blog de Inversa como experto hazte socio del conocimiento.