Educación Financieira ¿Por qué? ¿Qué? ¿Cómo? ¿Cando?

O 5 de outubro é o día da educación financeira. Un día, polo tanto, dedicado á análise, reflexión e debate sobre o por que, o que, o como e cando. Os Plans de Educación Financeira, iniciados en 2008 e desenvolvidos polo Banco de España e a Comisión Nacional do Mercado de Valores, xurdiron en resposta ás recomendacións da Comunidade Europea para mellorar a cultura financeira dos cidadáns. Con este mesmo propósito creouse a Lei orgánica de educación de decembro de 2013, que introduciu contidos de educación financeira no currículo primario. Paralelamente a todo isto, xerouse un debate entre diferentes sectores da sociedade que buscan responder a algunhas preguntas como: POR QUE? [[IMAGE_2]] A resposta atópase na propia Constitución: "A educación é un dereito fundamental para promover a liberdade e autonomía persoal". Trátase, polo tanto, de SABER, de ter os coñecementos e as ferramentas necesarias para ENTENDER o esencial do mundo que nos rodea e poder DECIDIR por un mesmo. QUE? [[IMAGE_3]] Entender as finanzas é comprender os fundamentos básicos da economía que forman parte das nosas vidas e das nosas relacións sociais. Comprender a conexión entre o sistema produtivo onde xeramos os bens e servizos que cubren as nosas necesidades, o mercado onde intercambiamos eses bens e servizos e o sistema financeiro e os fluxos de diñeiro que fan posible esta engrenaxe. A partir da compresión é posible afondar en termos como: Taxa de interese, inflación, PIB etc ... que nos acompañarán ao longo das nosas vidas e en conceptos e produtos financeiros como Rendibilidade, Investimento, Gastos e comisión, Rating Conta corrente e conta de aforro, tarxeta de débito e tarxeta de crédito, arrendamento e aluguer, fondo de investimento, depósito a prazo fixo ou novos modelos como Crowdlending e Crowdfactoring. COMO? [[IMAGE_4]] Debe ser obxectivo e o máis consensuado posible. Precisamente a maioría das críticas á introdución do coñecemento económico e financeiro no sistema educativo proveñen da confusión entre educar e adoutrinamento. En contraste co concepto de educación, o adoutrinamento é o conxunto de medidas, prácticas educativas e propaganda destinadas a inculcar certos valores ou formas de pensar nos suxeitos aos que están dirixidos. Outro aspecto que causou moito dano ás ciencias económicas e financeiras é a desvinculación doutros valores sociais e éticos; as malas prácticas e a especulación deron unha imaxe negativa na sociedade. CANDO? [[IMAGE_5]] Non se pode responder a esta pregunta sen a axuda da comunidade educativa, profesores e pedagogos, xunto cos economistas e a propia administración. Coñecer a evolución da aprendizaxe condiciona a materia que se vai impartir nas distintas etapas educativas e como facelo. A crise financeira e as súas consecuencias puxeron de manifesto as deficiencias da formación en materia económica e financeira na sociedade e un día coma hoxe serve para facer un balance da situación actual e establecer o camiño a seguir. A educación é o mellor antídoto contra o maltrato e as malas prácticas e é o que pode evitar que caiamos nos mesmos erros. En INVERSA estamos convencidos de que un cliente informado e adestrado é un cliente capacitado e os novos modelos financeiros teñen que dirixirse a un cliente capaz de tomar as súas propias decisións e moito máis esixente en termos de valores e transparencia. A nosa Academia Inversa está enfocada a adestrar e axudar a comprender un pouco máis o mundo financeiro e o crowdfactoring en particular. A atención ao cliente como reforzo para aclarar calquera dúbida é unha prioridade para nós, a través do chat, o correo ou o teléfono ou a través de canles como Telegram resolvemos todas as preguntas que os nosos clientes plantexan. En Inversa "Ti elixes, ti decides".
Si quieres contribuir en el blog de Inversa como experto hazte socio del conocimiento.