Protexer os negocios da inflación grazas ao crowdfactoring

08/11/2022
Protexer os negocios da inflación grazas ao crowdfactoring

En xullo a inflación alcanzou unha cifra récord do 10,8%. É dicir, a media dos produtos e servizos que consumimos rexistrou un prezo máis de 10 puntos superior ao que tiña no mesmo mes do ano pasado. Aínda que nos seguintes meses este dato descendeu, a inflación interanual rexistrada en outubro seguía sendo extraordinariamente alta: 7,3%. Tendo en conta este escenario, moitos empresarios e profesionais están a buscar vías para protexer aos seus negocios da inflación. Pois ben, as plataformas de crowdfactoring como Inversa Invoice Market poden ser ferramentas ao servizo das empresas para loitar contra a desvalorización do diñeiro que ingresan e anticiparse ao auxe dos prezos dalgúns produtos. A continuación, imos abordar o papel que pode xogar o financiamento alternativo á hora de axudar ás empresas para lidar cos perniciosos efectos da inflación e saír airosas dos desafíos macroeconómicos.

O auxe da inflación provoca que o diñeiro se devalúe

A subida xeneralizada dos prezos impacta nas empresas e as familias de forma directa. Por poñer un exemplo do día a día: un iogur custa hoxe case un 20% máis que o ano pasado. Ao ir ao supermercado podemos percibir a subida dos prezos e como repercute na nosa carteira. O que antes comprabamos con 50 euros agora custa significativamente máis. Aos negocios pásalles o mesmo. O diñeiro que se gastaban en provedores para obter as subministracións de bens e servizos que necesitan para realizar a súa actividade económica xa non é suficiente para realizar as devanditas compras. Isto significa que o diñeiro se devalúa e que familias e negocios perden poder adquisitivo. Cun investimento de 1.000 euros xa non podes adquirir a mesma cantidade de produtos que o ano pasado. E se a inflación segue crecendo nalgúns bens ou servizos, co devandito diñeiro poderás comprar menos cantidade dos mesmos o mes que vén.

O crowdfactoring permíteche contar co diñeiro de maneira anticipada

O crowdfactoring pode onte aos negocios para combater a perda de poder adquisitivo e a desvalorización do diñeiro que ingresan. Como? Anticipando a entrada do devandito diñeiro nas arcas da empresa. Mediante esta modalidade de financiamento alternativo, un negocio financia unha factura que emitiu a un cliente, pero que aínda non cobrou. Desta forma logra obter devanditos ingresos con maior rapidez e así dispoñer de liquidez. Na situación actual, esta vía de financiamento trae consigo unha vantaxe extra: co importe da factura pódense comprar máis bens e servizos hoxe que se devandito diñeiro ingresásese dentro de dous meses cando o cliente efectúe o pago. É dicir, o crowdfactoring axuda a protexer aos negocios da inflación. Xa que, ao recibir os ingresos de maneira anticipada, estes non se devaluaron e fréase a perda de poder adquisitivo das empresas. Vexámolo mellor cun exemplo. En setembro o prezo do azucre subiu un 1,9% con respecto a agosto. Unha empresa que se dedica a elaborar bolería para comercializala tanto en supermercados como en bares e restaurantes pode comprar máis quilos de azucre co mesmo diñeiro en xullo que en agosto. O crowdfactoring ofrécelle a posibilidade de cobrar anticipadamente as facturas que lle emite aos super e os locais de restauración polos croissants e as napolitanas que lles vende. O crowdfactoring axuda a protexer os negocios da inflación

Xestionar as compras e o stock para anticiparse para os efectos da inflación

O exemplo anterior permítenos observar que, ao dispoñer dos seus ingresos con antelación, as empresas poden destinalos antes a realizar as compras de bens e servizos que necesiten para funcionar, producir e comercializar os seus propios produtos. Desta maneira pódense anticipar á inflación. Unha cuestión central se temos en conta de que hai materias primas que soben o seu prezo case semanalmente. Sigamos empregando o mesmo exemplo. O azucre subiu case un 2% no mes de setembro, pero ao longo do ano fíxoo un 10,6%. A subida doutras das materias primas básicas da nosa empresa de bolería é aínda maior. Nos últimos 12 meses o leite enteiro subiu un 25,3%, os ovos un 23,6%, a manteiga un 33% e a fariña e outros cereais un desorbitante 39,4%. Con estas cifras diante, que afectan directamente á súa estrutura de custos e, polo tanto, á obtención de beneficios, a empresa pode tomar decisións estratéxicas sobre a compra das materias primas e o seu almacenamento. Os marketplaces de crowdfactoring como Inversa permítenlle financiar as súas facturas, obter con maior présa ingresos e, así, adiantar tamén o proceso de compra das materias primas que poden encarecerse máis nos próximos meses. Hai produtos que non poden almacenarse ou que teñen unha data de caducidade moi axustada, pero outros bens como o azucre ou a fariña poden comprarse a meses vista e, así, protexer aos negocios da inflación e os seus efectos. O crowdfactoring facilita a liquidez necesaria para facelo sen ter que recorrer ao endebedamento e sen que se produza ningún desaxuste nas contas económicas.

Recursos económicos para protexer ao teu negocio da inflación, controlar os custos e maximizar os beneficios

A planificación dos ingresos e os gastos sempre é crucial para calquera empresa. Pero nun contexto macroeconómico tan incerto como o que estamos a vivir como consecuencia da escaseza de materias primas, a guerra de Ucrania e o encarecemento da enerxía a planificación é aínda máis importante. Realizar a compra de bens no momento adecuado pode traducirse nunha redución dos custos que ten que asumir unha empresa e, por tanto, nun aumento dos seus beneficios. Máis aló da planificación é crucial que as empresas dispoñan dos recursos económicos necesarios para levala a cabo. De nada serve que un negocio saiba cantos quilos de fariña vai necesitar ao longo de todo o inverno se non dispón do diñeiro para compralos canto antes e evitar ter que investir unha maior cantidade de diñeiro en adquirilos dentro de dous meses. Por iso é polo que o financiamento alternativo está chamado a converterse nunha vía non só para obter liquidez no curto prazo e afrontar os desafíos macroeconómicos, senón tamén para evitar a desvalorización do diñeiro das empresas e reducir o impacto da inflación sobre o custo das materias primas que necesitan para levar a cabo as súas actividades.
Ana María Belén Olmos López
Promotora, Socia Fundadora & CEO de Inversa Invoice Market

Si quieres contribuir en el blog de Inversa como experto hazte socio del conocimiento.