Que é a economía de baixo contacto e como sacarlle partido

O Covid-19, ademais de provocar unha crise sanitaria mundial que nos obrigou a estar en confinados durante semanas, impulsou a economía de baixo contacto ou “Low Touch Economy”. Son produtos e servizos que nos axudan a evitar riscos en tempos de pandemia, pero, sobre todo, a facer a nosa vida diaria moito máis sinxela. Por iso mesmo quedarán connosco mesmo cando o virus só sexa un mal recordo. Este estilo de vida chegou para quedar, e xa se está consolidando. O mundo pospandemia será unha economía formada por novos hábitos e regulacións, determinados por unha interacción reducida e rigorosas normas de hixiene.
En realidade, a pandemia acelerou unha transformación que xa tiña unha gran influencia na nosa maneira de relacionarnos: accións habituais como a compra a distancia, os pagos a través de smartphones, a formación en liña e a firma dixital grazas ao blockchain son exemplos de economía de baixo contacto que se utilizaban antes da aparición do virus. De feito, os servizos que ofrecemos en Inversa, tanto para investidores como para empresas, non requiren ningún tipo de contacto, e levamos operando un par de anos. Anteriormente tratábase de eliminar barreiras físicas e facilitar a experiencia dos consumidores mediante plataformas intuitivas e accesibles. Agora, as medidas sanitarias limitan as reunións, os desprazamentos, os aforos… polo que ademais hai que minimizar o contacto en superficies comúns para evitar contagios e lograr a comodidade dos clientes.
Neste novo contexto moitas compañías, sen importar o seu tamaño, víronse obrigadas a cambiar o seu modelo de negocio para adaptalo á «nova normalidade» e aos novos hábitos dos consumidores. Este novo modelo é unha oportunidade no medio da incerteza e demostrou que aínda se pode emprender a pesar de que as prioridades cambiasen. De feito, situacións así son as que fomentan a creatividade, xerando así produtos e servizos innovadores como os autocines, as visitas virtuais a museos ou as plataformas de reunións en liña. Evitan a aglomeración de persoas e ter que tocar superficies comúns, pero tamén eliminan barreiras físicas á vez que xeran negocio.
- Continuar en contacto cos clientes mediante eventos dixitais en streaming, chatbots, webinars, newsletters e ata a antiga correspondencia por correo. Existe unha variedade de ferramentas gratuítas coas que traballar, como pode ser Zoom, Twitch, Youtube, vídeos en directo en Facebook ou Instagram… etc.
- O márketing dixital ofrece multitude de opcións, como pode ser as redes sociais e o email márketing. Así se continua a proximidade cos nosos usuarios, xa sexa para comunicar as nosas accións ou para vender/promocionar produtos.
- Venda a través de tendas en liña.
- Uso da realidade virtual ou aumentada para demostrar as características dos produtos sen necesidade de velos presencialmente.
- … etc.
Como podemos ver, existen infinidade de oportunidades dentro da Low Touch Economy. E si, existe un reaxuste forzado da nosa sociedade, pero é a oportunidade perfecta para explorar novas áreas de crecemento e innovación. En tan só uns meses, o mundo adoptou rapidamente unha serie de novos hábitos, demostrando que somos completamente adaptables ante novas adversidades.
Si quieres contribuir en el blog de Inversa como experto hazte socio del conocimiento.