Que é a economía de baixo contacto e como sacarlle partido

23/01/2021
Que é a economía de baixo contacto e como sacarlle partido

O Covid-19, ademais de provocar unha crise sanitaria mundial que nos obrigou a estar en confinados durante semanas, impulsou a economía de baixo contacto ou “Low Touch Economy”. Son produtos e servizos que nos axudan a evitar riscos en tempos de pandemia, pero, sobre todo, a facer a nosa vida diaria moito máis sinxela. Por iso mesmo quedarán connosco mesmo cando o virus só sexa un mal recordo. Este estilo de vida chegou para quedar, e xa se está consolidando. O mundo pospandemia será unha economía formada por novos hábitos e regulacións, determinados por unha interacción reducida e rigorosas normas de hixiene. En realidade, a pandemia acelerou unha transformación que xa tiña unha gran influencia na nosa maneira de relacionarnos: accións habituais como a compra a distancia, os pagos a través de smartphones, a formación en liña e a firma dixital grazas ao blockchain son exemplos de economía de baixo contacto que se utilizaban antes da aparición do virus. De feito, os servizos que ofrecemos en Inversa, tanto para investidores como para empresas, non requiren ningún tipo de contacto, e levamos operando un par de anos. Anteriormente tratábase de eliminar barreiras físicas e facilitar a experiencia dos consumidores mediante plataformas intuitivas e accesibles. Agora, as medidas sanitarias limitan as reunións, os desprazamentos, os aforos… polo que ademais hai que minimizar o contacto en superficies comúns para evitar contagios e lograr a comodidade dos clientes. Neste novo contexto moitas compañías, sen importar o seu tamaño, víronse obrigadas a cambiar o seu modelo de negocio para adaptalo á «nova normalidade» e aos novos hábitos dos consumidores. Este novo modelo é unha oportunidade no medio da incerteza e demostrou que aínda se pode emprender a pesar de que as prioridades cambiasen. De feito, situacións así son as que fomentan a creatividade, xerando así produtos e servizos innovadores como os autocines, as visitas virtuais a museos ou as plataformas de reunións en liña. Evitan a aglomeración de persoas e ter que tocar superficies comúns, pero tamén eliminan barreiras físicas á vez que xeran negocio. A rápida adaptación aos cambios é esencial De acordo con Board of Innovation, firma que acuñou o termo, pasarán bastantes meses para volver á normalidade, polo que non podemos esperar a que pase o tempo. É importante actuar canto antes, elaborando estratexias a medio e longo prazo, para manternos á boia ante a crise sanitaria. Recomendan estar atentos aos novos hábitos de comportamento, xa que con eles xorden novas necesidades. A supervivencia de moitas empresas depende en gran medida da súa capacidade para adaptarse aos cambios e de atopar novas oportunidades de negocio. As industrias que se adapten máis rápido son as que teñen éxito, especialmente aquelas que apostan pola innovación. Aínda que existen os recursos dixitais para transitar a unha low-touch economy, enfrontámonos a un enorme reto: poñernos ao día na modernización dixital que deixamos de lado. Unha tendencia natural é a redución do tamaño total das oficinas, restaurantes e da infraestrutura, ao mesmo tempo que as casas están máis adaptadas para o teletraballo. O diñeiro aforrado ao prescindir da oficina e outras infraestruturas, pódese investir en transformación dixital e así poñerse ao día coas novas necesidades dos clientes. Neste contexto, os gobernos, empresas e, mesmo, centros relixiosos, que mellor se adaptaron á nova realidade son aqueles que xa comezaran a súa transición dixital. Negocios nativos dixitais, sen sucursal física, que permiten ao consumidor satisfacer as súas necesidades sen saír de casa ou entrar en contacto con outra persoa, foron os triunfadores indiscutibles. Un gran exemplo é o de Netflix, que desde fai un par de anos posicionouse como unha ameaza para o cinema tradicional. Como resultado, mentres a industria do cinema viuse paralizada case na súa totalidade fronte á crise, Netflix seguiu crecendo. Pero enfoquémonos no agora para impulsarnos cara ao futuro e saír triunfadores, ou polo menos co menor dano posible, desta pandemia. Ao non poder ver aos teus clientes fisicamente, supón máis esforzo ofrecer o mesmo nivel de confianza e comprensión. Recomendacións básicas

  • Continuar en contacto cos clientes mediante eventos dixitais en streaming, chatbots, webinars, newsletters e ata a antiga correspondencia por correo. Existe unha variedade de ferramentas gratuítas coas que traballar, como pode ser Zoom, Twitch, Youtube, vídeos en directo en Facebook ou Instagram… etc.
  • O márketing dixital ofrece multitude de opcións, como pode ser as redes sociais e o email márketing. Así se continua a proximidade cos nosos usuarios, xa sexa para comunicar as nosas accións ou para vender/promocionar produtos.
  • Venda a través de tendas en liña.
  • Uso da realidade virtual ou aumentada para demostrar as características dos produtos sen necesidade de velos presencialmente.
  • … etc.

Como podemos ver, existen infinidade de oportunidades dentro da Low Touch Economy. E si, existe un reaxuste forzado da nosa sociedade, pero é a oportunidade perfecta para explorar novas áreas de crecemento e innovación. En tan só uns meses, o mundo adoptou rapidamente unha serie de novos hábitos, demostrando que somos completamente adaptables ante novas adversidades.

David Martínez Rego
Asesor Tecnolóxico en Inversa Invoice Market

Si quieres contribuir en el blog de Inversa como experto hazte socio del conocimiento.