5 formas de obter liquidez para o teu negocio

14/03/2023
5 formas de obter liquidez para o teu negocio

As empresas que atravesan dificultades a nivel económico poden recorrer a alternativas como o crowdfactoring ou o crowdlending para obter liquidez

A estabilidade absoluta non existe no mundo empresarial. En maior ou menor medida, todas as compañías atravesan épocas de bonanza e períodos turbulentos no ámbito económico. No último caso, obter liquidez de maneira rápida pode supoñer unha garantía de supervivencia ou, pola contra, a quebra definitiva do negocio.

Pero, en que consiste realmente a liquidez? Este termo fai referencia á capacidade das empresas de dispoñer de diñeiro en efectivo ou de converter rapidamente os seus activos en efectivo sen que estes perdan o seu valor. Cando se produce unha falta de liquidez, a organización non será capaz de facer fronte aos gastos que debe liquidar a curto prazo.

A saúde financeira é un aspecto central de calquera firma. Por este motivo, desenvolvéronse unha diversidade de mecanismos dirixidos a evitar que se dean esta clase de situacións.

Supoñamos, por exemplo, que un empresario debe pagar de forma inmediata unha factura pendente, pero non goza de diñeiro en efectivo. Obter liquidez converterase nunha das súas maiores prioridades.

Para saír indemne, tratará de obter financiamento recorrendo a fontes externas. Aínda que isto supón incorrer nunha pequena débeda, axudaralle a sobrevivir no momento presente e a continuar coas súas actividades. Así, cando o seu estado económico sexa máis favorable, poderá reembolsarlle esa cantidade ao investidor ou prestamista.

Anticipar as necesidades futuras e manter un control constante sobre as contas é fundamental para escapar destes escenarios. Se, a pesar diso, a compañía aínda precisa obter liquidez, existen cinco alternativas das que pode botar man.

1. Os préstamos ou os créditos tradicionais

Os préstamos son un dos mecanismos de financiamento máis antigos da historia: xa se empregaban na Antiga Roma. Aínda que o seu formato evolucionou ao longo dos séculos, o seu funcionamento continúa sendo o mesmo.

O propietario do negocio que trata de obter liquidez recorre a entidades como os bancos, que lle prestan o capital a cambio dun interese. Neste interese radica a ganancia do prestamista, e será máis alto conforme aumente a cantidade solicitada, a duración ou o risco da operación.

O prestatario goza da suma de diñeiro de modo íntegro, pero terá que restituíla antes de que finalice o prazo de vencemento estipulado no contrato, xunto coas comisións acordadas. Xeralmente, non o fai de golpe, senón que pode devolvela mediante unha serie de cotas.

Pola contra, se o directivo opta por un crédito, non ten por que facer uso de todo o diñeiro, senón que pode limitarse a utilizar tan só a cantidade que necesita. En consecuencia, só pagará os intereses correspondentes a esa parte, a pesar de que estes adoitan ser máis elevados.

Tanto os préstamos como os créditos son recursos moi populares. Ambos posibilitan que moitas persoas poidan financiar os seus proxectos, como os estudos, ou adquirir determinados produtos, como un coche ou unha casa. Pola súa banda, miles de empresas recorren a eles para obter o impulso necesario para despegar ou para obter liquidez e superar un período máis árido a nivel financeiro.

2. O crowdlending

O crowdlending é, precisamente, unha das evolucións dos préstamos máis recentes. Non en balde, tamén é coñecido como crowdfunding de préstamos.

O seu funcionamento é practicamente idéntico ao resto de préstamos. Unha organización necesita obter liquidez e solicita un préstamo, que devolverá máis adiante xunto cun interese. Pero o crowdlending introduce unha diferenza radical: neste caso, o capital achégano os aforradores a nivel individual.

É unha alternativa caracterizada pola descentralización, xa que é unha suma de persoas a que lle concede os recursos á compañía, no canto dunha entidade bancaria. Desta maneira, todas elas poden obter unha rendibilidade grazas aos seus aforros ao mesmo tempo que apoian o crecemento de distintas iniciativas.

Este método de financiamento colectivo entraña dúas grandes vantaxes. Para empezar, é unha opción moi flexible, dado que ambas as partes teñen a capacidade de negociar as condicións da operación e atopar a un prestamista ou prestatario que se axuste ás súas necesidades.

Doutra banda, a firma que busca obter liquidez non depende dunha soa fonte de crédito. Así, se un dos investidores decide non apoiala máis, poderá amortecer o efecto destas retirada grazas ao resto de aforradores. Se tan só conta cun investidor, estará á súa mercé, e perder o seu respaldo causaría un impacto moi considerable nas súas contas.

O crowdlending ou o crowdfactoring son dous mecanismos de financiamento alternativo que axudan ás empresas a obter liquidez

3. O crowdfunding

Antes diciamos que o crowdlending era un crowdfunding de préstamos. Pero, que é o crowdfunding?

Este é un dos sistemas de financiamento participativo preferidos polas empresas que tratan de obter liquidez xa que, a diferenza do resto de métodos, o crowdfunding non as obriga a devolverlle aos investidores a suma de diñeiro que lles concederon.

Por esta razón, é moi utilizado por negocios ou proxectos de carácter social e cultural que necesitan un trampolín para lanzarse ao mercado. Para iso, nútrense das achegas voluntarias e xenerosas de persoas que cren no seu potencial ou están aliñadas cos seus valores. Estas contribúen co que poden para facer posible o seu despegamento, non para multiplicar o seu patrimonio, o que converte ao crowdfunding nun dos exemplos máis representativos do investimento ético.

Aínda que a maioría das veces poden considerarse doazóns, existen dous tipos de crowdfunding que premian ás persoas que apoian o proxecto e axúdanlles a obter liquidez.

No crowdfunding de recompensa é común enviarlles un agasallo ou incluír o seu nome nos agradecementos. No crowdfunding equity entrégaselles unha parte do capital da firma. Desta forma, se a compañía é próspera e obtén beneficios, os contribuíntes participarán deles. Con todo, se o proxecto fracasa, non poderán reclamar a devolución do diñeiro.

4. O crowdfactoring

As organizacións con facturas pendentes de cobranza poden recorrer ao crowdfactoring para obter liquidez. Mediante este sistema, ceden os dereitos de cobranza das devanditas facturas aos investidores, que lles anticipan esa cantidade. A cambio, estes reciben un interese, cuxo porcentaxe dependerá de factores como o risco ou a duración do préstamo. Cando o cliente da empresa abona a factura, esta devolveralle o diñeiro ao investidor.

Se é unha entidade financeira a que entrega o capital, trataríase dunha operación de factoring. Con todo, se do mesmo xeito que nos casos anteriores, os recursos son achegados por un conxunto de aforradores, estariamos a falar de crowdfactoring.

As vantaxes de diversificar as fontes de crédito no crowdfactoring son exactamente as mesmas que nos outros métodos: o aumento da flexibilidade e a diminución do risco.

Pero hai que ter presente que pode darse o caso de que o cliente incorra nunha débeda e non pague a factura cando acaba o prazo. Quen asume entón o risco de falta de pagamento? O investidor ou o negocio?

No factoring con recurso, a opción máis empregada, a compañía ten que devolverlle o diñeiro ao aforrador, pois ela é a encargada de facer fronte á débeda. No factoring sen recurso, o investidor terá que esixirlle directamente o pago ao cliente, pois a firma está exenta de responsabilidade.

Estas operacións adóitanse levar a cabo a través de plataformas de financiamento alternativo en liña, como Inversa Invoice Market, que pon ao dispor dos negocios un espazo onde subir as súas facturas para que poidan ser atopadas por investidores que desexan obter rendibilidade e apoiar a proxectos sostibles.

5. Aprazamento de impostos

Outra das vías para as empresas ou autónomos que desexan obter liquidez é o aprazamento de impostos, unha técnica permitida polas autoridades fiscais se leva a cabo baixo as súas condicións.

En lugar de abonar os impostos no momento ditaminado por Facenda, en ocasións é posible atrasar a data de pago e sufragar este importe máis adiante. Isto permítelle ás compañías manter a liquidez en momentos críticos e evitar a desestabilización da súa situación económica, sen verse obrigadas a endebedarse ou a comprometer outros activos.

É importante ter en conta que non todos os impostos pódense aprazar. Por exemplo, o IVE ou a liquidación anual do Imposto de Sociedades son bastante flexibles, pero non ocorre o mesmo nos pagos fraccionados do Imposto de Sociedades.

O atraso no pago débese solicitar durante o prazo estipulado para pagalo e, se a débeda é inferior a 30.000 euros pódese xestionar de maneira directa co organismo pertinente. Outra opción é recorrer a un aval bancario: o banco ocúpase de saldar a débeda, pero esta computará en CIRBE, e a empresa terá que pagar comisións.

Por último, pódese contratar un seguro de caución para o aprazamento de impostos. Esta é unha alternativa máis vantaxosa para as organizacións, xa que a débeda non se reflectirá en CIRBE, e poden ir emendándoa a prazos se pagan a cota anual da póliza.

De novo, se a débeda é inferior a 30.000 euros, as sociedades dispoñen de seis meses para amortizala. Se se trata de autónomos, este prazo ascende ata os doce meses. Cando a débeda é superior aos 30.000 euros, poderase liquidar nun máximo de tres anos.

En resumo, estes cinco métodos permítenlles ás compañías obter liquidez en momentos cruciais para manterse á boia. Non existe un bo ou un malo: cada firma escollerá aquel que se adapte mellor ás súas circunstancias.

Con todo, algúns deles, como o crowdlending ou o crowdfactoring, foxen das entidades convencionais e recorren a persoas da economía real para financiar aos negocios, maximizando así os beneficios de ambas as partes.


Si quieres contribuir en el blog de Inversa como experto hazte socio del conocimiento.