Cara a onde camiñan as empresas Fintech?

22/06/2023
Cara a onde camiñan as empresas Fintech?

No 2030, os ingresos anuais das empresas Fintech superarán o billón e medio de dólares, en liña co crecemento descomunal que experimentou este sector

As empresas do universo Fintech alcanzaron a maioría de idade. Esta é unha das principais conclusións extraídas de Global Fintech 2023: Reimagining the Future of Finance, un informe elaborado por Boston Consulting Group en colaboración con QED Investors. Nel, trece consultores analizan as perspectivas de futuro destas compañías, que recadaron máis de 500.000 millóns de dólares en financiamento ao longo da última década.

A aterraxe destas organizacións transformou por completo o escenario financeiro. Non só fixérono máis accesible a toda clase de actores, senón que aceleraron a transformación dixital e obrigaron ás entidades convencionais a adaptarse a este novo contexto. Por este motivo, lograron unha gran acollida tanto a nivel social como empresarial, e non tardaron en comezar a ascender como a escuma.

Aínda que no pasado percibíanse como un complemento, a pandemia puxo de manifesto a necesidade de realizar operacións a través de internet, sen depender das sucursais físicas ou os trámites presenciais. Isto outorgoulles un protagonismo maiúsculo, que perdura a día de hoxe.

Na actualidade, xa existen máis de 32.000 empresas Fintech en todo o mundo, entra as que se atopa Inversa Invoice Market. E para todas elas o estudo debuxa un horizonte positivo, con moitas posibilidades de crecemento a longo prazo. O informe, por tanto, avala a proposta de valor de Inversa, mostrando unha contorna receptiva a este tipo de iniciativas.

Pero, que significa realmente Fintech? A que retos enfróntanse estas compañías? En que mercados teñen máis proxeccións de crecemento? O informe publicado pola firma de consultoría estadounidense lanza luz sobre algunhas das incógnitas que rodean a este sector.

O binomio de tecnoloxía e finanzas

A tradución de Fintech, un termo procedente do inglés, non deixa moito espazo á imaxinación. Este concepto, que nace da unión de financial e technology, significa literalmente «tecnoloxía financeira». E aglutina a todas as empresas pertencentes ao sector financeiro que aproveitan as innovacións tecnolóxicas para automatizar e optimizar os seus procesos e servizos, impulsando a eficiencia e mellorando a experiencia de cliente.

Por exemplo, co investimento. Hai varias décadas, se se desexaba investir era necesario acudir a un corredor de bolsa. Mesmo, a día de hoxe, os cidadáns que desexan comprar ou vender accións só poden facelo en horario laboral. Pero a aparición das empresas Fintech fixo do investimento un proceso máis cómodo e sinxelo, que se adapta ás necesidades de practicamente calquera perfil.

Con Inversa Invoice Market, aqueles investidores que desexan incrementar os seus aforros poden facelo desde o seu móbil, financiando as facturas de todo tipo de empresas desde a comodidade do seu fogar e no momento que consideren máis indicado.

Na internet radica precisamente a clave do éxito das empresas Fintech, que foron propulsadas pola dixitalización. E é que, se a xente non tivese un teléfono ou un computador ao alcance da súa man, nin sequera despegarían. Á fin e ao cabo, estes dispositivos confiren ás persoas unha autonomía sen precedentes, dado que lles permiten tomar decisións de investimento pola súa propia conta, sen depender de intermediarios.

O boom das criptomonedas evidenciou esta tendencia. Os aforradores reclamaban o poder de decisión e estes produtos puxéronllo en bandexa. Independentemente do seu carácter especulativo, as cryptos souberon responder á perfección a esta demanda social.

Pero, como chegaron as empresas Fintech a ser o que son hoxe en día?

Botar unha ollada ao pasado…

O primeiro capítulo na historia das empresas Fintech escribiuse hai 25 anos. O informe de Boston Consulting Group distingue catro fases na súa evolución, e a primeira, bautizada como Disrupción Dixital, comeza no ano 1998. Durante esta etapa, a incipiente democratización dos dispositivos con conexión a internet funcionou como un catalizador para que os servizos financeiros desen os seus primeiros pasos na contorna dixital, nacendo así os pagos en liña.

A crise financeira marcou o comezo da segunda fase: Móbiles e Adopción Social. A innovación pisou o acelerador, e os smartphones e a tecnoloxía cloud permitiron aos usuarios acceder aos servizos financeiros en tempo real. Ao mesmo tempo, comezouse a poñer o foco no potencial dos datos para personalizar a experiencia de cliente.

No 2015 iniciouse a terceira etapa, denominada Relevancia e Escala. Os neobancos popularizáronse e fundáronse miles de compañías, cuxas valoracións se dispararon, incrementando a competitividade. Este período tamén estivo marcado pola irrupción da pandemia, durante a cal se esixiu aos servizos financeiros unha dispoñibilidade en liña sen interrupcións.

A actual e última fase, Mirando Cara adiante, arrincou no 2022. Nela espérase máis proactividad na regulación, un impulso da innovación nas rexións menos avanzadas e un aumento da notoriedade da intelixencia artificial e da tecnoloxía de contabilidade distribuída (DLT).

As empresas Fintech son compañías do sector financeiro que aproveitan as innovacións tecnolóxicas para optimizar os seus servizos

…para entender o presente…

Hai dous anos, as valoracións das empresas Fintech chegaron a multiplicar por 20 os seus ingresos. Pero desde o 2022 esborralláronse a nivel global, sen importar a actividade ou a procedencia das compañías. Con todo, os seus ingresos non deixaron de crecer, aínda que o fagan a un ritmo máis moderado. Entón, é preocupante esta caída?

Os analistas de Boston Consulting Group consideran que esta recesión simplemente trátase de «unha corrección a curto prazo nunha traxectoria polo demais positiva a longo prazo, xa que os motores fundamentais do crecemento da industria non cambiaron».

Con todo, moitos expertos falan xa do «inverno do financiamento» nas empresas Fintech. E é que o novo financiamento diminuíu nun 43 %. Un descenso causado pola subida dos tipos de interese e a inflación e que afecta sobre todo a firmas nunha etapa máis avanzada, que xa non reciben tanto apoio nas roldas de financiamento. Como sobrevivir a esta xeada?

Para atravesar esta fochanca e rexurdir con máis forza e resiliencia, moitas compañías deixaron de tentar incrementar os seus ingresos custe o que custe. En lugar diso, deciden centrarse no esencial, prestando atención ás unidades económicas máis rendibles do seu negocio e investindo tempo e diñeiro para innovar nesas áreas crave. Ademais, o informe destaca que algunhas plataformas de préstamos están a apostar por adquirir licenzas bancarias.

A pesar deste período glacial, a industria dos servizos financeiros aínda é un dos maiores segmentos da economía mundial, sumando máis de 12 billóns e medio de dólares en ingresos anuais, que se traducen nun beneficio neto superior aos 2,3 billóns.

E iso que o sector Fintech aínda está a despegar. Os analistas da firma de consultoría estratéxica sinalan que esta industria aínda se acha nunha etapa moi temperá, debido a que tan só representa o 2 % dos ingresos anteriores (ao redor de 245.000 millóns de dólares).

A marxe de crecemento, por tanto, é abismal. Sobre todo, tendo en conta que aínda hai máis de mil millóns e medio de adultos que non teñen un banco e que, aínda que os pagos foron os protagonistas ata o momento, as solucións B2B e B2B2X son as que máis crecerán durante os próximos anos.

A contorna, en definitiva, é favorable para o desenvolvemento de empresas como Inversa Invoice Market, en cuxo marketplace de facturas é posible financiar a negocios sostibles á vez que se goza de boas rendibilidades a curto prazo.

O informe de Boston Consulting Group subliña que todas as empresas Fintech, desde os neobancos ata as plataformas de préstamos, van enfrontar a retos nos países máis desenvolvidos. Retos como a captación de clientes, o principal desafío e a principal prioridade a curto prazo de seis de cada dez CEOs. Pero, ao mesmo tempo, estas compañías están chamadas a desempeñar un papel crucial nos mercados emerxentes, onde lles esperan moitas posibilidades de expansión. E este desembarco vai ser vital para o seu crecemento: estímase que, no 2030, os seus ingresos anuais multiplicaranse por seis, alcanzando o billón e medio de dólares. Isto supón, á súa vez, unha taxa de crecemento medio anual en torno ao 22 %. Para entón, as empresas Fintech xa supoñerán o 13 % dos ingresos bancarios e un 25 % das valoracións bancarias. Cando conclúa a década, o mercado asiático probablemente converteuse no máis importante a nivel mundial. E o europeo, que multiplicará por cinco o seu crecemento, estará marcado pola expansión rexional. A pesar de que en Europa a penetración das empresas Fintech aínda non é moi significativa, os reguladores están abertos ás novas modalidades de finanzas abertas, e prevese que vaian xurdindo novos produtos e servizos que actúen como pancas do desenvolvemento. Este escenario favorecerá a emerxencia do que os expertos denominan campións locais: organizacións que importan en rexións menos avanzadas aqueles modelos de negocio exitosos en países máis desenvolvidos, adaptándose ás circunstancias de cada un dos territorios. Unha especie de pioneiros que marcarán o paso e que ofrecen, por exemplo, servizos de crowdlending ou crowdfactoring en países onde estes sistemas de financiamento alternativo aínda están a aterrar. Ademais, a omnipresencialidad inherente a internet permite que investidores e empresas de todo o mundo poidan apostar por estas solucións. É o caso de Inversa Invoice Market, que naceu en Galicia, pero conta cunha gran cantidade de compañías procedentes de distintos países na súa plataforma. Que espera ás empresas Fintech actuais?

Aínda que é certo que o campo de cultivo é fértil, as empresas Fintech terán que facer fronte a unha serie de desafíos relacionados coa regulación, a privacidade dos datos e a competencia por parte dos peixes máis grandes se desexan liderar as finanzas do futuro.

Para comezar, a falta de supervisión parte das autoridades pode xerar incerteza e desconfianza entre os consumidores dos servizos financeiros. Tras a caída xeneralizada das criptomonedas, a moitos lles pode custar dar o paso cara a novos métodos de investimento.

Como non hai confianza sen transparencia, Inversa mostra de forma honesta o nivel de risco de cada unha das facturas. Un rating que é determinado por terceiros para asegurar a neutralidade e independencia.

As empresas Fintech traballan cun activo moi delicado: os datos persoais e financeiros dos seus clientes. Se se sofre un roubo ou unha perda desta información, as consecuencias poden ser catastróficas. Non só a nivel legal e reputacional, senón tamén económico, xa que pode dar pé a unha fuga de usuarios. Para evitar esta clase de incidencias, é imprescindible apontoar a protección das plataformas.

Por último, cada vez son máis as grandes multinacionais que entran no terreo de xogo, convencidas das posibilidades de crecemento do sector Fintech. Se estas adquiren unha posición moi dominante, poderían ir eliminando á competencia ata crear un monopolio, que iría en detrimento do tecido empresarial, os consumidores e, mesmo, a innovación.

Por estas razóns, as empresas Fintech deben estar en garda ante estas ameazas. E é que o éxito deste sector vai depender, segundo Boston Consulting Group, de que os seus principais actores (as empresas, os investidores, os titulares e os reguladores) relaciónense e colaboren entre eles.

Atilano Martínez Rodríguez
Promotor, Socio Fundador e CFO de Inversa Invoice Market

Si quieres contribuir en el blog de Inversa como experto hazte socio del conocimiento.