A importancia do financiamento alternativo nas 6 fases dunha startup

- ●Pre-Seed. Recursos económicos para germinar unha idea
- ●Seed. Liquidez para lanzar un produto mínimo viable
- ●Early Stage. Abrirse paso un mercado competitivo
- ●Growth Stage. Crecer con raíces sólidas
- ●Scale-up. Armar unha estratexia para chegar máis lonxe
- ●Exit ou consolidación da compañía. A última das fases dunha startup
- ●De persoas que invisten en persoas a startups que axudan a startups
O crowdlending ou o crowdfactoring poden abrir vías de financiamento alternativo de gran valor nas diferentes fases dunha startup
As startups ocupan un crecente protagonismo no tecido produtivo e na sociedade. Para mostra, a aprobación hai uns meses da Lei de Startups, unha norma que busca incentivar a posta en marcha de proxectos empresariais innovadores e facilitar o investimento.
Así como ao longo de todo o seu ciclo de vida as empresas teñen diversas necesidades de financiamento, no que respecta a as fases dunha startup tamén resulta evidente que estes proxectos teñen que ser capaces de obter liquidez para pasar dunha fase á seguinte e terminar por consolidarse.
Desde que xorde a intención de plantar unha semente ata que esta convértese nunha árbore sólida e frutífera ocorren moitas cousas. Pero as necesidades de financiamento son unha constante en todo o proceso.
Neste artigo, imos sondar o papel que poden xogar diversas modalidades de financiamento alternativo en liña como o crowdfactoring ou o crowdlending no financiamento de todas as fases dunha startup, desde que xorde a idea inicial ata que a compañía crece o suficiente como para deixar de ser considerada unha startup ou ser adquirida ou absorbida por outros propietarios. Estás vías de financiamento complementan ao papel que xogan as entidades bancarias tradicionais, os fondos de investimento de capital risco ou os Business Angels.
Pre-Seed. Recursos económicos para germinar unha idea
As fases dunha startup establecen un símil evidente co crecemento dunha planta. Con todo, a diferenza do mundo natural, no ámbito empresarial é imposible que un proxecto naza por xeración espontánea. Sempre hai unha ou varias persoas que teñen unha idea e esfórzanse por sacala adiante.
O pre-seed é a fase primigenia dunha startup. A idea inicial debe materializarse nun plan de negocio completo, un equipo que o poida levar a cabo e a obtención duns recursos iniciais para botar andar.
A primeira das fases dunha startup xa evidencia a necesidade de obter financiamento, antes mesmo de que a semente se planta na terra.
Habitualmente, este financiamento achégana os propios fundadores e os denominados investidores 3Fs (Family, Friends and Fools). Con todo, o financiamento alternativo en liña xa pode xogar un papel nesta fase 0 dunha startup.
Por exemplo, pódese solicitar un préstamo a través dunha plataforma de crowdlending. Ou obter liquidez a cambio de participacións nun marketplace de crowdequity. Así como conseguir financiamento mediante o crowdfunding.
Seed. Liquidez para lanzar un produto mínimo viable
Na segunda das fases dunha startup, o obxectivo é desenvolver o que se coñece comunmente como MVP. E non, non falamos do mellor xogador dun partido, senón dun produto mínimo viable. É dicir, unha primeira versión do produto que a startup desexa desenvolver e comercializar.
Debemos sinalar que nesta fase pásase da teoría á práctica. Posto que a startup xa debe ser capaz de materializar as ideas orixinais. E para iso, está claro, necesita ferramentas e persoal… Ou, dito doutra forma, necesita recursos económicos.
O produto ou servizo que elabora a startup próbase con clientes reais que deben validar o seu funcionamento e contribuír a corrixir os erros ou debilidades detectados durante o seu uso ou goce. Se o proxecto emprendedor non logra validar a súa idea de negocio, non poderá pasar ás seguintes fases dunha startup. En cambio, se ao testear o produto mínimo viable lógrase a validación dos clientes iniciais, atopámonos #ante unha semente que goza das condicións óptimas para crecer.
As plataformas de financiamento alternativo en liña poden ser unhas vías para obter liquidez, ademais doutras modalidades do financiamento alternativo offline como os Venture Capital ou as entidades bancarias.
Cando unha empresa está a comezar a súa andaina (primeiras fases dunha startup), necesita ter abertas cantas máis portas mellor. A planificación financeira pode non resultar tan sexy como o desenvolvemento do produto ou do modelo de negocio, pero é crucial para o éxito da startup.

Early Stage. Abrirse paso un mercado competitivo
Resulta evidente que o mercado é cada vez máis global e está máis disputado. Abrirse paso nun escenario así non resulta sinxelo. Por iso o Early Stage é unha das fases dunha startup máis complexa.
O produto mínimo viable evidenciou que a idea inicial pode transformarse nun proxecto empresarial exitoso, pero agora chega o momento de captar máis clientes, optimizar ao máximo o produto ou servizo que se desenvolve e seguir apostando pola innovación.
Todo iso implica realizar investimentos e contratar a máis persoal, posto que a estrutura do proxecto debe ser máis ampla para dar resposta ás necesidades de todos os clientes e poder seducir a novos consumidores.
Cabe destacar que durante esta fase, a empresa xa pode recompilar datos e métricas que lle permitan tomar decisións estratéxicas para fortalecer o proxecto.
Nesta fase, as startups poden obter financiamento a través do sistema financeiro tradicional, pero tamén recorrer ás plataformas de financiamento alternativo en liña como Inversa Invoice Market. O crowdfactoring móstrase como unha vía de financiamento interesante, posto que os proxectos xa contan con clientes aos que lles facturan os seus bens ou servizos e, polo tanto, poden financiar as facturas que aínda non cobraron. Obtendo, desta maneira, liquidez para afrontar os gastos e realizar investimentos de gran valor engadido para a startup.
Growth Stage. Crecer con raíces sólidas
O produto ou servizo está no mercado e a empresa conta con clientes. Agora que? De entre as diferentes fases dunha startup esta destaca pola necesidade que teñen as empresas de centrarse en aumentar os seus clientes e os seus beneficios.
Nas fases dunha startup anteriores, a obtención dos máximos beneficios non xogaba un papel absolutamente central na estratexia. Agora si.
Por iso, débese optimizar a estratexia comercial e controlar o fluxo de caixa. A planificación é esencial e, por iso, as empresas que se atopen nesta fase de crecemento deben contar con liquidez. O financiamento alternativo en liña pode axudarlles nesta tarefa.
Mediante o crowdfactoring, as empresas poden obter liquidez no curto prazo, evitando que o seu fluxo de caixa sufra unha situación de inestabilidade.
Precisamente, a estabilidade é esencial para crecer con solidez. Non só no plano do financiamento, senón en todas as áreas dun negocio innovador.
O crecemento, está claro, implica tamén aumentar o persoal, investir en espazos, software, hardware, maquinaria… Para iso é crucial contar con financiamento e evitar que a realización de investimentos afecte o saneamento das contas.
Scale-up. Armar unha estratexia para chegar máis lonxe
A evolución das anteriores fases dunha startup xa nos permitía prever que chegariamos ao momento álxido: a expansión. O proxecto consolidouse, chegando a ocupar unha posición forte no seu mercado. Chegamos ao final do percorrido polas fases dunha startup? En absoluto. Agora a empresa está preparada para expandirse a outros mercados.
Mediante a expansión, a empresa pode abrirse a novos nichos de negocio e captar clientes noutros mercados. Para iso, é imprescindible dispoñer de financiamento. Aínda que a empresa xere beneficios e conte con recursos propios, o financiamento externo é necesario para acometer unha estratexia ambiciosa que non afecte o fluxo de caixa nin á estabilidade das contas.
Aínda que nesta fase, a startup teña máis fácil o acceso aos produtos financeiros tradicionais, o financiamento alternativo en liña segue sendo de gran utilidade para complementar estas vías e construír unha estratexia financeira sólida.
Ademais, grazas a plataformas de crowdfactoring como Inversa, é posible financiar as facturas de clientes estranxeiros, radicados en países crave como Francia, Reino Unido ou China. De tal forma que o financiamento alternativo vólvese unha aliada na exportación de bens e servizos.

Exit ou consolidación da compañía. A última das fases dunha startup
Seguramente oíses falar algunha vez do Exit nunha startup. Esta fase non ten por que darse, posto que os fundadores non teñen por que vender o seu startup, senón que poden optar por manterse ao mando dunha empresa con vocación de pervivir no tempo.
No caso de que os fundadores opten polo Exit, non terían necesidades de financiamento eles, senón as empresas ou investidores que adquiren a startup. É habitual que compañías de maior tamaño adquiran unha startup e intégrena na súa estrutura empresarial.
Se o Exit non se produce, podemos soster que as fases dunha startup chegan, igualmente, ao seu fin. Por que? A empresa xa está consolidada e, por tanto, deixou de ser unha startup. Xa é unha compañía cunha posición sólida nun ou varios mercados, que conta cuns cimentos sólidos e un modelo de negocio que xera beneficios, emprego e riqueza.
Que unha empresa completase todas as fases dunha startup non implica, obviamente, que xa non teña a necesidade de obter financiamento e poidan facer fronte a todos os gastos e acometer múltiples investimentos só con fondos propios.
As necesidades de financiamento esténdense a todo o ciclo de vida dunha empresa.
De persoas que invisten en persoas a startups que axudan a startups
En Inversa Invoice Market temos un mantra que se atopa no corazón do proxecto: somos unha plataforma de investimento que facilita a posibilidade de que as persoas invistan en persoas. É dicir, que os aforradores poidan sacarlle partido ao seu diñeiro á vez que posibilitan que as empresas da economía real poidan obter liquidez.
Pois ben, no relativo ás fases dunha startup e as súas diferentes necesidades de financiamento, poderiamos dicir que Inversa é unha startup que axuda a outras empresas innovadoras. Como? Abríndolles unha nova vía para obter liquidez, facilitando a posibilidade de que unha pluralidade de investidores financien as súas facturas.
Todos os emprendedores saben que ter unha boa idea, contar con talento para desenvolvela e investir moito traballo en levala a cabo non bastan para ter éxito. A obtención de financiamento é esencial á hora de que unha startup poida nacer, crecer e consolidarse.
Máis aló dos Venture Capital, os Business Angels e as entidades bancarias tradicionais, existen outras vías de financiamento alternativo en liña que poden ser útiles á hora de planificar as finanzas e dispoñer de mecanismos para obter liquidez de forma áxil e rápida.
Inversa é unha FinTech que facilita o encontro entre as startups que necesitan financiamento e miles de investidores que desexan apostar por proxectos innovadores. O que nos converteu nunha startup que axuda a outras startups a alcanzar os seus obxectivos.
Si quieres contribuir en el blog de Inversa como experto hazte socio del conocimiento.