A importancia da reputación dunha empresa á hora de investir nela

A reputación dunha empresa pode ser determinante na toma de decisións dun investidor
A reputación é un activo intanxible de gran valor para as persoas e as empresas. Xa na Antigüidade Clásica, Hesíodo afirmou que a mala reputación «é unha carga, lixeira de levantar, pesada de levar, difícil de descargar». En cambio, a boa reputación é froito do traballo ben feito, do esforzo e da valía do que a detenta. E os beneficios dunha boa reputación son incalculables.
Por iso, a reputación dunha empresa é un factor relevante á hora de obter ou non financiamento. Ou, visto desde o punto de vista dos investidores, un elemento de vital importancia á hora de deseñar as estratexias de investimento e decidir en que empresas deséxanse investir os recursos económicos dispoñibles e en cales non.
Máis aló dos datos tanxibles e obxectivos como as contas e os resultados económicos dunha empresa e outros indicadores de relevancia (por exemplo, o tamaño do seu persoal), os investidores teñen en conta a reputación dunha empresa á hora de investir nela.
Así como na vida diaria estamos máis predispostos a confiar nunha persoa á que coñecemos e da que temos boas referencias. No ámbito financeiro resulta máis fácil apostar por un proxecto empresarial que coñecemos e do que temos unha opinión positiva que facelo por un negocio que nos resulta totalmente descoñecido. Mesmo cando as condicións de rendibilidade e risco son mellores no segundo caso que no primeiro.
Hoxe imos analizar a importancia da reputación dunha empresa no ámbito financeiro en xeral e no relativo ao financiamento alternativo en particular.
Risco, rendibilidade… e reputación dunha empresa?
Cando avaliamos un posible investimento, temos en conta, ante todo, as dúas Rs clásicas, o risco e a rendibilidade da operación. Tanto nun aspecto como noutro entra en xogo a cualificación crediticia. Se a cualificación é baixa, o risco será maior. E, seguramente, a rendibilidade, ou o diñeiro que obteremos a cambio de investir, tamén o será.
O popular devandito «bo, bonito e barato» poderíase trasladar ao ámbito do investimento cun «risco baixo, rendibilidade alta».
Con todo, estes dous factores, que seguen sendo cruciais, ven complementados por outros, como a reputación dunha empresa. Sobre todo, no que respecta a o financiamento alternativo. Por que? Nas modalidades de financiamento alternativo en liña como o crowdfactoring ou o crowdlending, o investidor pode coñecer con suma precisión ás empresas nas que inviste o seu diñeiro.
Quizais unha persoa prefira adquirir unha factura que ha de abonar unha empresa que coñece, que a dun negocio do que xamais oíu falar. Aínda que a súa cualificación crediticia sexa mellor ou a operación ofreza unha maior rendibilidade.
Isto é así porque a reputación dunha empresa é importante. O é á hora de consumir os seus produtos ou contratar os seus servizos. E tamén no que respecta a a toma de decisións sobre investimentos.
A reputación dunha empresa é a súa mellor carta de presentación e o mellor activo do que dispón para dar inicio a unha relación de confianza cos seus clientes ou cos seus investidores.
Os librados tamén teñen reputación
No caso do crowdfactoring, hai que ter en conta a tres actores: os investidores, as empresas cedentes que buscan obter financiamento e as compañías libradas, é dicir, aquelas que deben pagar as facturas.
Iso implica que os investidores poden ter en conta tanto a reputación dunha empresa á que van financiar, como a da compañía que ten que devolverlles o seu investimento.
É moi plausible que os investidores sexan remisos a adquirir facturas que ofrece unha empresa cedente cunha imaxe pública pouco favorable. Ou non desexen investir o seu diñeiro en facturas que ha de pagar unha empresa librada de dubidosa reputación.
Neste aspecto, xoga un papel fundamental a reputación económica. É dicir, a saúde financeira das empresas involucradas na operación.
Por iso, en Inversa Invoice Market analízase a saúde financeira de forma científica a través da cualificación da calidade crediticia da compañía, así como o seu historial á hora de abonar as facturas.
Pero é indubidable que tamén xoga un papel moi importante a propia percepción do investidor e a información que ten ao seu alcance. Imaxinemos que, por exemplo, o potencial investidor ha lido que a empresa que debe pagar unha factura na que desexa investir acometeu despedimentos nos últimos meses. A pesar de que a cualificación crediticia é boa e, polo tanto, o risco da operación é baixo, o investidor non se mostrará receptivo e preferirá adquirir outra factura, aínda que lle ofreza unha rendibilidade menor.

A reputación dunha empresa máis aló do seu éxito económico: A responsabilidade social corporativa
Hoxe en día, a reputación dunha empresa non se mide, única e exclusivamente, en termos económicos ou de éxito do seu modelo de negocio.
Para moitos investidores non abonda con que unha empresa cultive beneficios, xere emprego, ofreza produtos e servizos de calidade e teña unha forte implementación no mercado. Os investidores demandan, tamén, que a reputación dunha empresa sostéñase sobre elementos como a responsabilidade social corporativa ou os criterios ASG (ambientais, sociais e de gobernanza).
Así, a reputación dun negocio próspero pode verse lastrada se os seus procesos danan o medio ambiente. En cambio, unha empresa que non obtén beneficios desorbitantes pode gañarse unha sólida reputación polo seu nivel de sustentabilidade ou polo seu compromiso social.
Ao ser a reputación dunha empresa un valor intanxible, resulta imposible cuantificala ou deseñar unha fórmula exacta que nos permita entender como se construíu.
Moitos factores entran en xogo á hora de levantar unha boa reputación. E, por se isto fose pouco, devanditos factores van mutando co paso do tempo, en función das inquietudes e obxectivos imperantes na sociedade e o sistema económico.
Por iso, as compañías deben situar á súa reputación como un activo que require unha estratexia especial e ambiciosa para coidalo como se merece.
Construírse unha reputación entre os investidores
As empresas e os autónomos cunha longa traxectoria ás súas costas teñen máis probabilidades de dispoñer dunha reputación sólida para xerar confianza nos investidores.
Con todo, iso non quere dicir que as compañías que levan menos tempo no mercado non poidan construírse unha reputación e atraer investimentos.
Precisamente, a capacidade de financiarse dun proxecto empresarial é crucial nas primeiras fases do seu ciclo de vida. Co que a construción dunha boa reputación entre os investidores pode reportar un gran valor engadido.
Por sorte ou por desgraza, os seres humanos somos animais de costumes. Se unha empresa nova sobe as súas facturas a unha plataforma de crowdfactoring como Inversa Invoice Market, ao principio só atraerá aos investidores polas condicións de rendibilidade que ofrece, así como pola súa cualificación crediticia.
Con todo, unha vez que xa se gañou unha reputación entre os investidores, por ofrecer seguridade nas operacións, construíuse unha reputación.
E dita reputación contribuirá a que o número de persoas que decidan outorgarlle liquidez aumente. Co que lle resultará máis sinxelo financiarse e as súas posibilidades de crecer aumentarán.
Consolidar a imaxe de marca máis aló do ámbito financeiro
Anteriormente, vimos como a reputación dunha empresa ten un impacto á hora de que logre financiarse. Con todo, a través do financiamento tamén pode consolidarse a imaxe de marca da compañía.
Á fin e ao cabo, os investidores que apostaron por unha empresa con éxito, falarán ben dela, axudando a que a súa reputación aumente.
Así as cousas, a reputación dunha empresa móstrasenos como un factor de relevo no relativo ao financiamento e o investimento, pero tamén no que respecta a a súa posición no mercado.
Unha empresa cunha boa reputación poderá financiarse con maior facilidade. E unha compañía que se gañou o respecto e a confianza dos investidores, gozará dunha mellor reputación no conxunto da sociedade e o sistema económico.
As empresas están compostas por unha gran cantidade de activos. Desde os seus traballadores, ata os seus produtos, pasando, está claro, polos seus clientes. E a reputación é un deles.
Unha boa reputación pode lanzar a unha empresa cara ao éxito. Unha mala reputación, en cambio, pode dificultar o seu acceso ao financiamento e a comercialización dos seus produtos ou servizos.
Se vas investir o teu diñeiro, en quen prefires facelo? Nunha empresa que coñeces e que sabes que é de fiar ou nun negocio sobre o que non tes información?
Si quieres contribuir en el blog de Inversa como experto hazte socio del conocimiento.