Por que necesitan as empresas ter liquidez antes do Nadal?

28/11/2023
Por que necesitan as empresas ter liquidez antes do Nadal?

Dispoñer de diñeiro para preparar a campaña do Nadal e investir en márketingTer liquidez para afrontar un maior volume de pedidos e vendasChegar ás 12 badaladas coas contas saneadasCrowdfactoring, unha vía de financiamento áxil ao dispor das empresasPechar o ano cun incremento das vendas Miles de negocios experimentan un crecemento das súas vendas durante a campaña do Nadal, polo que necesitan ter liquidez para atender a todos os pedidos

As luces de Nadal xa brillan nas rúas de moitas cidades e esta fin de semana comeza decembro así que, agora si, podemos afirmar que estamos ás portas das festas do Nadal. Máis aló da súa importancia no plano familiar e persoal, o Nadal xoga un papel fundamental para miles de empresas que experimentan un aumento da demanda dos seus produtos ou servizos. Para xestionar todos os pedidos que reciben deben, á súa vez, acometer gastos como a compra de material, a contratación de persoal ou a adquisición de maquinaria. Que necesitan para afrontar estes gastos e investimentos? Ter liquidez.

Calquera empresario ou profesional que puxo en marcha un negocio sabe o importante que é ter liquidez para que unha empresa poida xestionar as súas contas e planificar as súas finanzas da forma máis eficiente posible.

Por iso, unha das actividades máis importantes de calquera negocio é asegurarse de que dispoñen de vías de financiamento para non ter problemas de liquidez, sobre todo, en momento de vital importancia como o Nadal.

Ademais dos mecanismos de financiamento tradicionais, asociados ás entidades bancarias, hoxe en día, as empresas poden recorrer a vías de financiamento alternativas e complementarias como o crowdfactoring.

A continuación, imos analizar por que é tan importante que as empresas poidan ter liquidez durante o mes de decembro para conseguir atender os seus pedidos e pechar o ano con cifras de venda récord.

Dispoñer de diñeiro para preparar a campaña do Nadal e investir en márketing

Ter liquidez antes de que arrinque o Nadal é importante tanto á hora de acometer os investimentos e gastos necesarios para poder absorber o incremento de demanda, como para investir en atraer a clientes e conseguir que adquiran os produtos dunha empresa.

Cando se prepara con tempo, esforzo, precisión e dedicación calquera proxecto, hai máis probabilidades de que sexa un éxito. O mesmo sucede coa campaña do Nadal.

Pensemos nunha empresa que elabora zapatos e véndeos a diferentes cadeas de zapaterías que se dedican ao comercio retallista. Se dispón de previsións que lle permiten observar que a demanda aumentará un 50% durante o mes de decembro, poderá anticiparse a este incremento acometendo os gastos de forma intelixente e non tendo que xestionar compras e investimentos a contrarreloxo.

Así mesmo, ter liquidez antes de que nos penetremos de cheo no Nadal é importante para poder realizar investimentos en márketing, publicidade e actividade comercial. Desde contratar anuncios en buscadores web ou redes sociais, ata incrementar os incentivos dos axentes comerciais, pasando por poñer en marcha campañas para atraer a novos clientes a través de email, webs ou chamadas telefónicas.

Hoxe en día, a competencia no mercado é máis dura que nunca. Os clientes non caen do ceo e as empresas deben ter estratexias para captalos e fidelizalos, sobre todo ás portas do Nadal. E iso require ter liquidez para poder incrementar o gasto en márketing.

Ter liquidez permite ás empresas afrontar os gastos asociados a un incremento da demanda dos seus pedidos

Ter liquidez para afrontar un maior volume de pedidos e vendas

Supoñamos que a estratexia comercial dun negocio foi todo un éxito e pechou numerosos contratos con clientes de gran valor.

Pensemos, por exemplo, nunha panificadora que acordou con varias cadeas de supermercados fornecerlles panetones e roscas de reis. Estes acordos supoñen unha enorme oportunidade de negocio que vai impactar de forma notable na facturación da empresa, pero tamén implican ter que realizar notables gastos: os produtos para facer estas elaboracións, contratar persoal extra, pagar as horas extra dos traballadores se son necesarias, adquirir maquinaria para axilizar o proceso, asumir o aumento da factura da luz e o gasto en gasolina para repartir os doces…

Como pode afrontar esta panificadora todos os gastos que acabamos de detallar? Con diñeiro líquido. Por iso, é fundamental que as empresas poidan ter liquidez para afrontar todos os custos e investimentos e que o estado de saúde das súas contas non se vexa afectado. Pola contra, non poderán xestionar con éxito unha gran noticia: o aumento das vendas. E, por tanto, terán que renunciar a algúns pedidos de clientes, un tesitura na que ningunha empresa desexa atoparse.

Chegar ás 12 badaladas coas contas saneadas

Aínda que poida resultar paradoxal, un incremento notable das vendas pode ser prexudicial para a saúde das contas dunha empresa. Por iso é polo que sexa importante ter liquidez para evitar quedar en números vermellos e isto afecte os resultados do negocio, á posibilidade de acceder a financiamento no futuro e, mesmo, menoscabe a súa viabilidade.

Por que se produce esta situación? Moitas empresas non cobran ao instante os produtos que venden, sobre todo se provén a outros negocios, senón que as facturas que emiten aos seus clientes poden ter unha data de vencemento de 30, 45, 90 ou ata 180 días. Se retomamos o exemplo anterior da panificadora, quizais poida pagarlle aos seus provedores de fariña ou ovos a posteriori, pero os seus traballadores quererán cobrar a fin de mes e as compañías que fornecen a luz ou provén a gasolina tamén esixirán o pago destes servizos.

Como resultado deste proceso, podemos atoparnos con empresas que realizaron numerosas vendas á calor do Nadal, pero que, con todo, non recibirán os ingresos asociados a estas ata o ano que vén. Por iso é polo que sexa tan importante contar con canles de financiamento e poder ter liquidez de forma continua e estable.

Para ter liquidez antes de Nadal, as empresas poden financiar as súas facturas non cobradas

Crowdfactoring, unha vía de financiamento áxil ao dispor das empresas

Máis aló das liñas de financiamento que ofrecen as entidades bancarias tradicionais e que son fundamentais para todo o tecido produtivo, as empresas poden recorrer a vías de financiamento alternativo áxiles e a curto prazo como financiar facturas en plataformas de crowdfactoring como Inversa Invoice Market.

En que consiste o crowdfactoring? As empresas ofrecen a un amplo mercado de pequenos investidores as súas facturas emitidas, pero aínda non cobradas e que deben abonar outros negocios. Os aforradores adiantan o importe destas facturas a cambio do pago duns intereses. Desta maneira, as empresas poden cobrar o importe das facturas antes da súa data de vencemento e ter liquidez dunha forma sinxela e áxil. Posto que o proceso de subir facturas ás plataformas de crowdfactoring e completar o seu financiamento é extremadamente rápido.

Isto é importante, sobre todo, naqueles casos nos que as empresas necesitan ter liquidez no cortísimo prazo por circunstancias excepcionais e que non se puideron prever como oportunidades de negocio (un novo cliente de gran tamaño) ou investimento.

Ademais, é importante sinalar que esta modalidade de financiamento non consome CIRBE e, polo tanto, non afecta á capacidade de financiamento da empresa a través das vías tradicionais.

Pechar o ano cun incremento das vendas

Tendo en conta do que tratamos, podemos concluír que ter liquidez de forma continua é esencial para os negocios. Desde fóra do terreo empresarial crese que a causa de que as empresas teñan que financiarse é que teñen problemas económicos, pero a realidade diaria dos negocios demostra o contrario. Moitas empresas necesitan ter liquidez para crecer, captar novos clientes e para poder dar resposta aos pedidos que lles fan outras empresas e cidadáns.

Xusto no arranque do Nadal é o momento idóneo para poñer en valor as novas vías de financiamento que complementan ás tradicionais e poden axudar ás empresas para ter liquidez, poder vender máis e darlle un empuxón aos seus negocios na recta final do ano.

En definitiva, ter liquidez para arrincar a campaña do Nadal e poder xerar e sacar adiante o maior número posible de vendas pode ser crítico para toda clase de negocios que poden explotar moitas oportunidades ao longo das festas do Nadal.


Si quieres contribuir en el blog de Inversa como experto hazte socio del conocimiento.