ERP, SAP e CRM: Que son e para que serven? Actualízate coa transformación dixital
Son as siglas de moda no ecosistema empresarial, pero sabes que significan? E para que serven? Se non é o caso, atopaches o post que necesitas ler. “Grazas” á pandemia, moitas empresas que aínda non se modernizaron, aproveitaron para poñerse ao día coa transformación dixital: unha materia pendente e indispensable a día de hoxe. Por iso, foi un tema de actualidade este último ano, pero como adoita pasar en temas dixitais, adoptamos siglas e conceptos provenientes doutros idiomas que nos custa comprender de primeiras. Neste artigo aclarámosche os conceptos. Que significa ERP e en que se diferencia de SAP? Un ERP (Enterprise Resource Planning) é un sistema de planificación de recursos empresariais, mentres que SAP é un dos líderes do mercado, xunto con Sage 200 e Microsoft Dynamics 365. Nun ERP todas as aplicacións que o compoñen comparten a mesma base de datos e falan entre si, utilizando as últimas tecnoloxías, como machine learning e intelixencia artificial (IA). Cada aplicación ou módulo do ERP enfócase nunha área de negocios, polo que se poden combinar os diferentes módulos que a organización necesite. Os máis populares son de finanzas, recursos humanos, vendas e loxística, pero tamén os hai específicos para as industrias, como a manufactura ou o comercio comerciante polo miúdo. Imos agora co CRM: que é e para que serve? O CRM (Customer Relationship Management) é un software de xestión do servizo ao cliente necesario para toda empresa que queira optimizar as súas accións de márketing e vendas. Así, conséguese administrar desde un mesmo lugar as relacións cos clientes, coñecelos mellor e comunicarse con eles de forma máis eficiente. Existen tres tipos de CRM: operativo, analítico e colaborativo. Cada un está centrado en diferentes obxectivos, aínda que a tendencia actual é unificalos na mesma plataforma, xa que todos os beneficios que ofrecen son moi valiosos. En que se diferencia un ERP dun CRM? Agora que xa sabemos o que significa cada concepto, xa podemos diferenciar entre ERP e CRM. A diferenza principal é que o CRM está máis enfocado ás vendas e o ERP cara á optimización de custos e aumentar a rendibilidade. A moitas empresas cústalles elixir entre ambos, pero a realidade é que o ideal sería integrar ambos os para maximizar o beneficio da empresa. Para resumir, digamos que o CRM é un tipo de ERP enfocado en vendas. Por último, queda outro concepto por explicar: o SRM. Un SRM (Supplier Relationship Management) é un software destinado a xestionar as relacións dunha empresa cos seus provedores, tanto actuais como potenciais. Encárgase de aplicar as tecnoloxías, procesos, políticas e procedementos para apoiar o proceso de compra. En seguintes artigos profundaremos neste tema: Inversa poderíase integrar nun ERP. Modelo SaaS A maioría destes programas xa se distribúen co modelo SaaS (Software as a Service), é dicir, alóxase na nube e págase por uso. Así, evítase realizar grandes investimentos en licenzas, instalacións e mantemento. Son modelos escalables que se adaptan ao crecemento da empresa e pódense utilizar desde calquera sitio, compatible para o traballo colaborativo en remoto, desde unha peme ata unha multinacional. Agora que xa entendes as siglas máis coñecidas da transformación dixital, toca poñelo en práctica. Non te quedes atrás na dixitalización, xa non é un “luxo”, é unha necesidade. Ademais, cada vez hai máis axudas e incentivos para axudarche a conseguilo, aprovéitaos!
Si quieres contribuir en el blog de Inversa como experto hazte socio del conocimiento.