Obter financiamento inicial máis aló das 3 Fs: Friends, Family and Fools
- ●1. As 3 Fs: Friends, Family and Fools
- ●1.1. Acudir aos teus seres queridos
- ●1.2. Os fools non teñen nada de fools
- ●1.3. Inconvenientes de financiarse a través de Friends, Family and Fools
- ●2. Financiamento inicial e financiamento alternativo
- ●2.1. Crowdfunding
- ●2.2. Crowdequity
- ●2.3. Crowdlending
- ●2.4. Crowdfactoring
A obtención de financiamento inicial é un dos desafíos máis importantes aos que teñen que facer fronte as empresas da economía real e as startups. Dispoñer de fontes de financiamento é crucial para afrontar os gastos e acometer investimentos sen descuadrar as contas económicas.
Se o financiamento é relevante ao longo de todo o ciclo de vida dunha empresa, aínda é máis importante cando dá os seus primeiros pasos e, polo tanto, aínda non xera beneficios cos que autofinanciarse.
Todas as persoas que se emprenderon algunha vez saben o complexo que resulta acceder a financiamento cando se prepara un plan de negocio, bótase andar o proxecto e empézase a comercializar os bens ou servizos que elabora a empresa ou o profesional.
Neste escenario inicial xogan un papel crave as 3 Fs: Friends, Family and Fools. É dicir, os amigos, a familia e algúns investidores que se atreven a apostar por un proxecto que aínda non demostrou a súa viabilidade económica, nin a súa capacidade de facerse oco no mercado.
Con todo, os emprendedores non poden fiar todo o seu financiamento inicial aos Friends, Family and Fools, senón que teñen que ser capaces de obter recursos a través doutras vías. Máis aló das entidades do sector financeiro clásico, as plataformas de financiamento alternativo emerxen como unhas fontes de financiamento moi interesantes para as primeiras fases de vida dun novo proxecto empresarial ou profesional.
Crowdfunding, crowdequity, crowdfactoring… as diversas modalidades de financiamento alternativo en liña axudan a que múltiples investidores poidan apostar por proxectos incipientes e permitir aos emprendedores obter financiamento inicial máis aló do esforzo que poden chegar a facer os Friends, Family and Fools.
1. As 3 Fs: Friends, Family and Fools
Como sinalamos antes, o concepto Friends, Family and Fools serve para englobar ás fontes de financiamento inicial ás que recorren moitos emprendedores que queren poñer en marcha un negocio. A diferenza doutras fontes de financiamento nas que a clave reside en cuestións obxectivas, como a obtención dunha rendibilidade a cambio de realizar un investimento, nos Friends, Family and Fools entran en xogo factores subxectivos: o agarimo, o respecto, a confianza…
Estas cuestións subxectivas poden axudar a que os Friends, Family and Fools tomen a decisión de investir no incipiente negocio, pero tamén conlevan perigos de índole persoal. Ademais, o seu alcance é limitado. De tal forma que a maioría dos emprendedores non poden obter todo o financiamento inicial que necesitan a través só e exclusivamente dos Friends, Family and Fools.
1.1. Acudir aos teus seres queridos
Cando un emprendedor desexa poñer en marcha unha idea que tivo, o primeiro que fai é investir o seu propio diñeiro nela. E o segundo? Hai emprendedores que optan por chamar ás portas que teñen máis preto: as dos seus familiares e amigos.
Os seres queridos son unha fonte de financiamento inicial que ten vantaxes evidentes:
- Non avalían a viabilidade do proxecto, nin a solvencia do emprendedor para decidir se invisten ou non.
- Os investimentos non adoitan ir acompañadas nin de prazos de devolución, nin de intereses.
- O emprendedor non depende das entidades bancarias ou de terceiros investidores, nin ten que ceder participacións na propiedade da empresa. Aínda que esa independencia pode verse trastornada por unha clase de dependencia peor: que os seres queridos desexen involucrarse na toma de decisións do negocio.
1.2. Os fools non teñen nada de fools
Os investidores que poden apostar por novos proxectos non son tan tolos como vén indicar o substantivo fools. Senón que se trata de persoas que dispoñen de recursos económicos para realizar investimentos e poden decidir apostar por un proxecto, xa sexa porque lle soa interesante, porque cre que existe unha demanda no mercado ou porque coñece ao seu fundador.
Do mesmo xeito que os amigos e familiares, os fools poden ofrecer condicións económicas máis vantaxosas a un emprendedor e non poñer tanto o acento no risco ou a rendibilidade do investimento. Con todo, tamén poden desexar intervir na toma de decisións e o seu investimento pode resultar volátil, poñendo en xaque a viabilidade da empresa se deciden retirala.
1.3. Inconvenientes de financiarse a través de Friends, Family and Fools
A pouco que rasquemos na superficie da vía de financiamento inicial que supoñen os Friends, Family and Fools podemos observar que ademais das vantaxes que trae consigo, tamén implica inconvenientes que traspasan o mero ámbito empresarial:
- O alcance do investimento. A cantidade de diñeiro que poden investir os nosos seres queridos nun negocio que desexamos poñer en marcha é limitada. Non temos familiares e amigos dispostos a investir infinitos e a súa capacidade de destinar diñeiro a esta acción tampouco o é. Se o proxecto empresarial é pouco ambicioso, quizais se poida poñer en marcha recorrendo só aos investimentos de Friends, Family and Fools. Pero a pouco que sexa necesario investir en tecnoloxía, acondicionar espazos ou contratar a persoal estes investimentos mostraranse insuficientes.
- As tensións persoais. Se un ser querido inviste na nosa empresa pode considerar que ten dereito a opinar sobre as decisións empresariais que se deben tomar. Ademais, se o proxecto non chega a bo porto, pódense producir problemas que traspasen o meramente económico. Popularmente dise que «non hai que mesturar negocios con pracer», pois ben, mesturar á familia ou aos amigos en proxectos empresariais incipientes, que aínda non xeran beneficios, pode resultar, tamén, desaconsellable.
- Falta de experiencia e criterios obxectivos. Algunhas modalidades de financiamento como os Business Angels, típica das startups, traen consigo, ademais de recursos económicos, a experiencia das persoas que os invisten. Mentres que, noutras fontes de financiamento, desde as entidades bancarias ata as plataformas de crowdlending ou crowdfactoring, entran en xogo criterios obxectivos que permiten avaliar o proxecto. Aínda que dita avaliación está pensada para axudar aos investidores para decidir en que proxectos desexan investir o seu diñeiro, tamén ofrece aos emprendedores unha visión allea do seu negocio, da súa viabilidade e do risco que existe a que non teña éxito.
2. Financiamento inicial e financiamento alternativo
Á luz das limitacións do financiamento inicial a través de Friends, Family and Fools que vimos de sinalar, resulta evidente que os emprendedores non poden recorrer só a estas fontes de financiamento.
Ademais dos mecanismos de financiamento tradicionais, como pedir un préstamo a unha entidade bancaria, existen modalidades de financiamento alternativo en liña que permiten aos emprendedores presentar os seus proxectos a miles de investidores e captar fondos para que a súa idea convértase nunha empresa que obtén beneficios.
2.1. Crowdfunding
Algúns emprendedores recorren ao crowdfunding para materializar os seus proxectos. Por exemplo, unha persoa desexa poñer en marcha un festival de música rock nunha praia. Sobe o #RockPlayaFest a unha plataforma de crowdfunding e solicita aos investidores que acheguen o seu diñeiro para poñer en marcha o festival. A cambio ofrécelle unha serie de recompensas. Desde unha entrada para o festival, ata un encontro persoal cunha das bandas.
O crowdfunding ten moitas vantaxes como fonte de financiamento inicial, pero tamén inconvenientes. O principal é que os investidores non obteñen unha rendibilidade directa polo seu diñeiro, senón que entra en xogo o altruísmo. É dicir, que os investidores crean no proxecto non pola súa viabilidade, senón polo seu interese persoal. No exemplo que usamos, un fan do rock seguramente desexe apoiar esta idea, pero quizais un amante do cinema non senta interpelado.
Precisamente, por esta cuestión, o crowdfunding funciona mellor con proxectos culturais e, en cambio, resulta menos operativo para proxectos empresariais afastados dos sectores creativos.
Dito doutra forma, se o que desexas poñer en marcha é unha panadería especializada en elaborar produtos sen glute, quizais debas recorrer a outra modalidade de financiamento alternativo para conseguir o financiamento inicial que necesitas.
2.2. Crowdequity
A diferenza do crowdfunding, os investidores das plataformas de crowdequity si obteñen un beneficio económico directo polo seu investimento: participación no capital do proxecto que financian.
Así, os emprendedores obteñen liquidez, ampliando o capital do seu negocio e dando entrada aos investidores nel.
Esta modalidade de financiamento alternativo é moi interesante para os proxectos empresariais que se atopan nas súas primeiras fases e, por tanto, necesitan un sólido financiamento inicial. Debido a que permite contar cos recursos necesarios para adquirir a infraestrutura necesaria.
Se retomamos o exemplo anterior, mediante o crowdequity a panadería podería adquirir toda a maquinaria necesaria para abrir e comezar a captar clientes.
2.3. Crowdlending
Outra alternativa ao financiamento inicial a través de Friends, Family and Fools constitúena as plataformas de crowdlending.
Mediante estes marketplaces de financiamento alternativo, os emprendedores poden obter préstamos financiados por múltiples investidores.
Desta maneira, adquiren o diñeiro necesario para poder realizar un investimento inicial no seu negocio e poñelo en marcha. Ou, se a empresa xa está a operar, para adquirir tecnoloxía, contratar a persoal ou fortalecer a súa estratexia comercial.
2.4. Crowdfactoring
Antes de que a empresa comezase as súas actividades económicas e xa dispoña de clientes, as plataformas de crowdfactoring non son unha vía de financiamento inicial para o emprendemento. Pero despois si.
En marketplaces como o de Inversa Invoice Market, os emprendedores poden financiar as facturas doutras empresas que son clientes súas e que aínda non puideron cobrar.
Retomemos o exemplo da panadería que realiza elaboracións sen glute. Este negocio xa está aberto e operando. E, ademais de vender directamente ao público, ten acordos con outras tendas de alimentación que adquiren os seus produtos para vendelos nos seus negocios.
Imaxinemos que a panadería sen glute emitiu unha factura a final de mes por todos os produtos que lle vendeu a un comercio e que a factura ten un vencemento a 90 días.
Con todo, a panadería necesita liquidez para poder anunciarse en medios, contratar a un comercial que visite a distribuidoras de alimentos e, ademais, empregar a un panadeiro máis. O crowdfactoring permítelle obter esta liquidez, financiando a factura e adiantando a súa cobranza.
Así, no canto de esperar 3 meses para cobrar o importe, pode obter o diñeiro en cuestión de días. De tal forma que a obtención de financiamento inicial, durante os primeiros meses de vida dunha empresa, resulta máis sinxela.
En definitiva, as diferentes modalidades de financiamento alternativo en liña constitúen unhas alternativas moi interesantes ao financiamento inicial a través de Friends, Family and Fools á hora de poñer en marcha un negocio e conseguir que creza e convértase nunha empresa próspera e viable.
Diversificar as vías de financiamento inicial dun proxecto nunca foi máis sinxelo. A revolución crowd impulsa o emprendemento.
Si quieres contribuir en el blog de Inversa como experto hazte socio del conocimiento.