Que é o crowdfactoring: definición, funcionamento e vantaxes

Entender que é o crowdfactoring permítelles aos investidores ampliar o abanico de opcións nas que inxectar o seu capital para obter un rendemento
«As grandes cousas nos negocios nunca están feitas por unha soa persoa, están feitas por un grupo de persoas», asegurou Steve Jobs, unha das grandes mentes do século XX. O investidor e magnate empresarial non se equivocaba. Cando as persoas reman en sintonía, os resultados que conseguen son asombrosos. Aquelas que comparten este espírito e, ademais, están interesadas no investimento, deben coñecer que é o crowdfactoring.
Tradicionalmente, o investimento tiña un carácter máis individual. Cada un miraba polo seu ben, e apenas prestaba atención ás necesidades dos demais. Aos investidores tan só interesáballes a rendibilidade dos produtos. E as compañías limitábanse a acudir ás entidades bancarias, ignorando en moitas ocasións o resto de opcións de financiamento.
Pero tórnalas están a cambiar. Estamos en pleno auxe do investimento ético, o financiamento alternativo e a economía social. Na actualidade, curmá un modelo de investimento que non só pon o foco nos aspectos económicos, senón que sitúa ás persoas no centro da ecuación e ten en conta os impactos das operacións na sociedade e o medioambiente.
Neste novo contexto, os aforradores apóianse os uns nos outros, unindo forzas para alcanzar obxectivos comúns. E todos os que se aliñan con esta mentalidade teñen que comprender que é o crowdfactoring.
Que é o crowdfactoring?
Este sistema de financiamento alternativo baséase nunha premisa moi simple: o adiantamento de facturas. As organizacións con problemas de liquidez utilizan as súas facturas pendentes de cobranza para obter financiamento. Mediante un contrato de cesión, renuncian aos dereitos de cobranza a favor dos investidores, que lles anticipan esa cantidade.
Con todo, os negocios non reciben o importe de forma íntegra. Á cifra orixinal descóntanselle os intereses (o beneficio destinado para os particulares) e as comisións (a porcentaxe que obteñen as plataformas nas que levan a cabo estas operacións).
Isto non significa que, no pasado, as compañías non tratasen de cobrar as súas facturas por adiantado. Algunhas xa apostaban por estes métodos, pero en lugar de apoiarse nun conxunto de persoas, optaban por solicitar o financiamento en firmas privadas de factoring.
O paso dos anos trouxo consigo un incremento notable da popularidade dos mecanismos de financiamento colectivo. E o factoring non foi unha excepción.
Aos poucos, as empresas foron descubrindo que é o crowdfactoring e comezaron a unirse ás súas filas, substituíndo ás entidades convencionais e os seus burocráticos procesos polas agrupacións de aforradores.
Desta maneira, para cubrir o importe total da factura, os negocios xa non se serven dun único actor, senón que aglutinan as achegas dun grupo de particulares. E estes poden multiplicar o seu capital á vez que apoian economicamente ás compañías da súa contorna.
As vantaxes do crowdfactoring
Para entender a fondo que é o crowdfactoring non basta con comprender o seu funcionamento: é indispensable coñecer todos os beneficios que entraña este mecanismo.
Un dos principais atractivos deste sistema consiste na posibilidade de recuperar o capital investido en pouco tempo. O crowdfactoring traballa no curto prazo, polo que as persoas non teñen que esperar anos para gozar das súas ganancias. Dependendo da plataforma e as condicións da operación, poden recoller os seus beneficios nun, dous ou ata tres meses.
Esta é unha modalidade moi accesible para toda clase de actores, debido a que se pode participar nela con cantidades moi reducidas. Mesmo con cincuenta euros. O investimento xa non está reservada para as grandes fortunas: os aforradores máis modestos que saben que é o crowdfactoring poden conseguir unha boa rendibilidade con pouco diñeiro. É, por tanto, un dos instrumentos de investimento máis accesibles.
Ademais, as persoas que deciden investir en crowdfactoring aproveitan unha oportunidade única para diversificar a súa carteira de investimentos e optimizar a súa estratexia de inversión. Un movemento decisivo para minimizar o risco ao que se enfrontan. Se un dos produtos polos que apostou produce perdas, o impacto na súa situación financeira non será tan considerable, posto que os demais o poderán amortecer.
Esta estratexia de diversificación tamén resulta de gran utilidade para as propias organizacións. Se amplían as súas fontes de crédito, mellorarán considerablemente a súa estabilidade económica, que xa non depende dunha única entidade.
Por último, as compañías deben ter presente que o financiamento obtido a través do crowdfactoring non figura en CIRBE (Central de Información de Riscos do Banco de España), unha base de datos onde se rexistran as débedas das empresas, polo que o atractivo para elas é aínda máis elevado.
Este conxunto de beneficios provoca que cada vez máis persoas coñezan que é o crowdfactoring e elixan dirixir o seu capital cara a este sistema, cuxa popularidade non deixa de crecer.

Crowdfactoring, con ou sen recurso?
Non é suficiente con entender que é o crowdfactoring. Para investir sabiamente hai que estar ao tanto de todas as modalidades, pois este non é un mecanismo pechado. Hai dous tipos de crowdfactoring: con recurso e sen recurso. E a diferenza non é nimia. En función do que se elixa, o investidor pode gozar de protección ou arriscarse a perder o seu diñeiro.
A principal diferenza entre ambos reside en quen asume o risco de falta de pagamento no caso de que o cliente da firma non salde a súa débeda unha vez finaliza o prazo da operación. Se este risco recae na propia organización, atopámonos ante o crowdfactoring con recurso. Neste caso, a compañía está obrigada a devolverlle o diñeiro aos particulares.
Con todo, no crowdfactoring sen recurso, son os propios investidores os que teñen que reclamar a débeda ao cliente, e a empresa está libre de responsabilidades. Este método brinda menos garantías para os aforradores, que se achan máis desprotexidos.
Por esta razón, a maioría das plataformas promoven a opción de crowdfactoring con recurso, co obxectivo de incentivar o investimento.
É importante ter presente que existen outras clases de crowdfactoring: con notificación ou sen notificación (dependendo de se o cliente é informado ou non da operación) e nacional ou internacional (en función de se os actores envoltos forman parte ou non do mesmo país).
Pero é a primeira categoría a que hai que ter realmente en conta antes de confirmar calquera investimento. As persoas deben asegurarse de que están ao tanto das condicións e de que son conscientes do risco que asumen, tratando de buscar todas as garantías posibles.
O funcionamento das plataformas de crowdfactoring
Como vimos anteriormente, as operacións de crowdfactoring levan a cabo en plataformas de financiamento alternativo. Estas firmas en liña serven de punto de encontro entre os aforradores e as organizacións, e proporciónanlles a ambos unha contorna en liña seguro no que coñecerse e pechar os acordos.
Inversa Invoice Market é un exemplo. Nesta plataforma española xa conseguiron financiamento máis de 2.600 negocios, con máis de 15 millóns de euros investidos en facturas, e unha rendibilidade media do 6.97 %.
O funcionamento de Inversa é sumamente sinxelo. Para comezar a investir basta con posuír un dispositivo con conexión a internet e un mínimo de vinte euros. Tras rexistrarse na plataforma, os investidores acceden a un mercado de facturas moi extenso, en busca dunha compañía que se axuste ás súas necesidades e alíñese cos seus valores.
Unha vez atopárona e confírmase a operación, transfíreselle o diñeiro á empresa, e o investidor recibirá ao instante os intereses da operación. Esta inmediatez na repartición dos beneficios é unha das grandes vantaxes de Inversa.
Durante o tempo establecido, a organización goza do préstamo. E cando finaliza o prazo e o cliente abona a factura, reembólsase a cantidade orixinal aos particulares.
Grazas a este instrumento, os investidores poden obter unha rendibilidade polos seus aforros ao mesmo tempo que axudan aos negocios para remediar os seus problemas de liquidez. E é que calquera que saiba que é o crowdfactoring saberá que o gran atractivo deste sistema é xerar beneficios para ambas as partes.
Si quieres contribuir en el blog de Inversa como experto hazte socio del conocimiento.