Blog.

Crowdlending: Democratizar os préstamos

Blog
17 November 2022
Crowdlending: Democratizar os préstamos

Os préstamos son produtos financeiros que teñen unha importancia transcendental para o funcionamento da nosa economía. Mediante os préstamos, tanto as familias como os negocios, poden saciar as súas necesidades de liquidez. Xa sexa porque teñen que facer fronte a algún imprevisto, porque desexan realizar un investimento ou porque, como se di popularmente, no mundo dos negocios fai falta diñeiro para facer máis diñeiro. Por iso, o auxe das plataformas de crowdlending ten unha enorme transcendencia social e económica, xa que contribúe a democratizar os préstamos e facilitar o acceso aos mesmos a persoas e pequenas empresas, pero tamén permite aos aforradores apostar por estes produtos para sacarlle rendibilidade ao seu diñeiro.

A revolución dixital que vivimos ao longo das últimas décadas democratizou o acceso á tecnoloxía. Hoxe en día, a inmensa maioría da poboación conta cun smartphone, o uso da internet está absolutamente estendido e gran parte dos negocios están a apostar polas vantaxes e potencialidades da economía dixital.

Pois ben, a irrupción das FinTech, proxectos innovadores que combinan potentes desenvolvementos tecnolóxicos co ámbito das finanzas permitiu, tamén, democratizar os préstamos e outros produtos e servizos de financiamento e investimento. Os marketplaces de financiamento alternativo abriron, así, un novo catálogo de posibilidades para as empresas e persoas que necesitan financiarse e os pequenos aforradores que queren investir o seu diñeiro.

Neste artigo, imos explorar como o crowdlending está a contribuír a democratizar os préstamos e ofrecer solucións que se axustan ás necesidades e obxectivos das pemes e os investidores.

Crowdlending P2P e P2B: Persoas investindo en persoas e negocios

O crowdlending, como xa nos deixa claro o propio concepto, é un modelo de financiamento alternativo en liña mediante o que múltiples investidores financian a unha empresa ou persoa a través dun préstamo.
Aínda que existen outras tipoloxías de crowdlending como os préstamos inmobiliarios, as dúas principais variantes son o crowdlending P2P e, sobre todo, o crowdlending P2B.

O crowdlending P2P fai referencia a préstamos peer to peer. É dicir, entre unha persoa e outra. De tal maneira que o investidor é unha persoa que decide financiar a outra mediante un préstamo. O prestatario terá que devolver o diñeiro concedido e, ademais, facerse cargo dos intereses do préstamo, que irán parar ao prestamista ou investidor.

Mentres que o crowdlending P2B vira ao redor dos préstamos peer to business. A través destes préstamos colaborativos, múltiples aforradores poden financiar a unha empresa acordando un préstamo. Esta modalidade de crowdlending está a ser clave á hora de democratizar os préstamos e contribuír a que os negocios poidan financiarse no curto prazo e ampliar as súas vías para obter liquidez máis aló do sistema bancario tradicional.

Democratizar os préstamos para ampliar as canles de financiamento das persoas e os negocios

Lonxe quedan xa os tempos nos que en cada pobo había sucursais bancarias de múltiples entidades financeiras. A concentración bancaria experimentada no que vai de século reduciu o número de actores que conforman o sector e, con iso, a oferta de produtos financeiros.

Fronte á tendencia do sector bancario a concentrar o negocio en poucas entidades, agudizada tras a crise financeira de 2008, a aparición e crecemento das plataformas de crowdlending abre novas posibilidades para democratizar os préstamos.

Estes marketplaces non só ofrecen produtos alternativos aos do sistema financeiro tradicional, senón que abren a porta a novos investidores. Posibilitando que se establezan relacións entre as empresas da economía real e os aforradores, á marxe dos ríxidos mecanismos das entidades tradicionais.

Se os computadores persoais democratizaron o uso da informática, convertendo ás computadoras en bens presentes en case todos os fogares e empresas, os marketplaces de crowdlending serven para democratizar os préstamos, facilitando que as persoas e as empresas poidan contratar estes produtos e ser financiadas por múltiples investidores.

Apoiar proxectos persoais, profesionais e empresariais que necesitan diñeiro para crecer

Desde pequenos estamos afeitos aos préstamos. No mundo analóxico, os nenos prestábanse canicas, coches de xoguete ou bonecos. E no dixital, videoxogos. Estes préstamos informais e nos que non se solicitaba nada a cambio, permítennos apreciar o intrincado que está o concepto na nosa forma de vivir.

Sendo xa adultos, descubrimos que os préstamos son mecanismos de financiamento craves para poñer en marcha moitos dos nosos proxectos.

Por desgraza, non todo o mundo conta de antemán coa liquidez que necesita para poñer en marcha os seus proxectos. Xa sexa estudar unha carreira ou un máster, abrir un negocio, investir nunha nova tecnoloxía para unha empresa ou emprender a súa expansión a outros mercados.

Nestas situacións polas que todos pasamos nalgún momento, entran en xogo os préstamos. Obtemos diñeiro para poder materializar os nosos plans e implementar as decisións que tomamos. Todo iso permitiranos aumentar os nosos ingresos de diñeiro e, así, devolver o importe do préstamo e facer fronte aos intereses da operación.

Ao democratizar os préstamos, o crowdlending potencia que máis empresas e persoas poidan obter liquidez e pon á súa disposición produtos financeiros que se axustan ás súas necesidades e obxectivos.

Desta maneira, as plataformas de crowdlending convértense en pancas para incentivar o crecemento económico e a consolidación de proxectos profesionais e empresariais xeradores, á súa vez, de riqueza.

Crowdlending: Democratizar os préstamos

Máis investidores e maior autonomía á hora de investir

Nas diferentes modalidades de crowdlending, quen apoia ás persoas e empresas á hora de obter financiamento para levar a cabo os seus proxectos? Miles de pequenos investidores

Isto supón un enorme cambio de paradigma que contribúe a democratizar os préstamos, tanto no terreo dos actores que poden solicitalos, como no que respecta ao tipo de aforradores que poden investir o seu diñeiro e converterse en prestamistas.

Plataformas de financiamento alternativo como Inversa Invoice Market establecen unha cantidade de diñeiro mínima para comezar a investir.

No caso do noso marketplace, os aforradores poden empregar o seu diñeiro para apoiar a empresas e lograr unha rendibilidade a partir de tan só 20 euros.

Desta maneira, as plataformas de financiamento alternativo logran dúas obxectivos clave á hora de democratizar os préstamos en particular e o investimento en xeral:

  • Aumentar o número de persoas que poden investir e converterse en prestamistas.
  • Incrementar o nivel de autonomía dos investidores, que deciden de maneira independente en que proxectos desexan confiar á hora de investir o seu diñeiro.

Como logran as FinTech isto? Grazas aos seus marketplaces, extraordinariamente fáciles de usar e que mostran toda a información necesaria para que os aforradores deliberen en que proxectos desexan investir o seu diñeiro. Desde a tipoloxía do proxecto, ata o seu rating, pasando, está claro, polos intereses da operación e o prazo de devolución do diñeiro investido.

Sacarlles partido aos aforros apostando por empresas da economía real

Tendo en conta do que vimos de abordar, podemos dilucidar que unha das claves do crowdlending é que conxuga, por unha banda, todos os beneficios do financiamento alternativo para as empresas da economía real. E, por outro, as claves do investimento ético. É dicir, o desexo dos investidores de dedicar o seu diñeiro a proxectos cos que compartan valores e obxectivos e que teñan un impacto positivo no tecido socioeconómico local.

A diferenza doutras modalidades de financiamento alternativo, o crowdlending combina á perfección esta dimensión ética, coa obtención de beneficios económicos.

Así, democratizar os préstamos pode ser un paso transcendental á hora de apostar por un investimento eticamente responsable e, á vez, permitir que os pequenos aforradores accedan aos produtos financeiros e poidan sacarlles partido aos seus aforros.

De tal maneira que un pequeno investidor pode rendibilizar o seu diñeiro e, de paso, apoiar a empresas da economía real, proxectos innovadores e negocios que respondan as súas motivacións, anhelos e visión do mundo.

En definitiva, ao democratizar os préstamos, os marketplaces de crowdlending están a axudar a miles de empresas a obter liquidez no curto prazo para crecer e consolidarse nun mundo cada vez máis complexo e acelerado, á vez que facilitan aos pequenos aforradores a posibilidade de investir de forma autónoma o seu diñeiro e lograr incrementar os aforros que con tanto esforzo e traballo cultivaron.

Aforro Crowdlending empresas Financiamento Alternativo inversión ética inversores préstamos
Inversa Team
Inversa Team

Se queres contribuír en el blog de Inversa como experto faite socio do coñecemento.

Iniciar sesión